5 Şubat 2025

Ayancık Haberler – Güncel ve Tarafsız Haberler

Ekonomi, spor, teknoloji ve magazin haberleriyle Ayancık’tan dünyaya tarafsız ve güncel bakış!

Bu otomobil markası arıza bildiriminde başı çekiyor

Safety Gate sistemine ek olarak, artık Alman Federal Motorlu Taşıtlar Kurumu'nun verileri de kullanılıyor; kurum, 2024 yılında 258 modeli (44 marka) kapsayan 387 geri çağırma duyurusunda bulundu. Geri çağırmalar sadece yeni modellerle sınırlı değil ...

Safety Gate sistemine ek olarak, artık Alman Federal Motorlu Taşıtlar Kurumu’nun verileri de kullanılıyor; kurum, 2024 yılında 258 modeli (44 marka) kapsayan 387 geri çağırma duyurusunda bulundu.

Geri çağırmalar sadece yeni modellerle sınırlı değil, aynı zamanda on yaşından büyük bazı araçları da kapsıyor ve otomobil üreticilerinin, araçlarının güvenlik, sağlık veya çevre açısından risk oluşturabileceğini keşfettikten sonra yasal olarak başlatmak zorunda oldukları resmi önlemlerdir .

Otomobil üreticileri geri çağırmaların yanı sıra resmi olarak güvenlik yetkililerine bildirilmeyen ve genellikle yetkili servis merkezlerine yapılan rutin ziyaretler sırasında gizlice gerçekleştirilen servis kampanyaları (TSB’ler) da yürütüyor.

2024 yılında da Mercedes-Benz , bir önceki yılda olduğu gibi, toplam 23 modeli etkileyen 24 arıza ile geri çağırma sayısı bakımından Avrupa Safety Gate sisteminde en aktif üretici oldu.

BMW 23 geri çağırmayla, Citroen ise 15 geri çağırmayla onu takip ederken, Ford (13), Volkswagen (12), Hyundai (12), Opel (12), Lexus (12), Peugeot (11) ve Toyota (11) takip etti .

SIRALAMADA İLK 10

Almanya’nın KBA veri tabanına dayanan istatistiklerine göre ilk 10’da biraz farklı bir sıralama görülüyor.

Mercedes-Benz 43 geri çağırmayla zirvede kalırken, Ford 35 geri çağırmayla BMW’nin 24 geri çağırmasını geride bırakarak ikinci sırada yer aldı. Volkswagen (22) dördüncü sırada yer alırken, onu Fiat (19), Porsche (18), Audi (17), Jeep (16), Peugeot (15) ve Hyundai (12) takip ediyor.

Aradaki fark, KBA’nın daha az tehlikeli geri çağırmaları da bildirmesi ve Safety Gate sistemine yalnızca ciddi risk taşıyanların bildirilmesinden kaynaklanıyor olabilir.

Geri çağırma sırasında çözülen sorunlar genellikle aracın güvenilirliğini belirlemez; hatta çoğu zaman geri çağrılan bir model iyi bir seçim olabilir veya tam tersi de geçerlidir.